Page 45 - STRATEJİK PLAN (2019-2022)
P. 45
STRATEJİK PLAN 2019 - 2022
4.4 Iğdır Ticaret Ve Sanayi Odası’nın Stratejik Politikaları
4.4.1 Misyonumuz
Gelişmenin anahtarı üyelerinin, memnuniyetini ön planda tutan, kanun ve ilgili mevzuatla kendine
verilmiş olan görev ve sorumlulukları adil, eşit ve şeffaf bir anlayışla yerine getiren, çağdaş odacılık
standartlarında bir kurum olmak.
4.4.2 Vizyonumuz
Modern oda anlayışına sahip, yenilikçi ve farklılıkları zenginlik olarak gören, tüm paydaşları ile işbirliği
İçerisinde Iğdır’ın dinamiklerine yön veren ve üyelerini en üst düzeyde temsil eden bir oda olmak.
4.4.3 Kurumsal Değerlerimiz
• Üye ve çözüm odaklılık
• Şeffaf ve atiklik
• Katılımcılık ve hesap verebilirlik
• Beklenmeye risklere karşı politika geliştirebilme (REV2-25/11/2020)
4.4.4 Kalite Politikası
Odamız 5174 sayılı yasa ve bağlı olduğu mevzuatların verdiği görev ve yetkiler ile sorumluluklarını yerine getirirken,
modern odacılık anlayışının bir gereği olan TOBB Akreditasyon, Kalite ve Şikâyet Yönetim Sistemleri rehberliğinde
yöneticileri ve personeli ile kendini sürekli geliştiren, üyelerine ekonomik, sosyal ve kültürel değer katarak
memnuniyetini artıran, mücbir sebepler ve COVİD-19 gibi beklenmeyen salgınlar sonucunda yaşanan olumsuz
durumlar karşısında yeni reaksiyonlar geliştirebilen bir kurum olacaktır. (REV2-25/11/2020)
4.4.5 Mali Politika
Odamız; 5174 sayılı kanunun vermiş olduğu yetki ve sorumluluk kapsamında üyelerinden aldığı
ücretlerden oluşan gelirlerini; üyelerinin mesleki faaliyetlerinin geliştirilmesi ve sürekliliğinin
sağlanması ile katma değer sağlanması ve istihdamın arttırılması yönünde muhasebe ilke ve
kurallarına uygun olarak kullanacaktır.
4.4.6 İnsan Kaynakları Politikası
Odamız; üye memnuniyeti sağlamanın en önemli yolunun personel memnuniyeti ve yetkinliğinden
geçtiğinin bilinci içerisindedir. Bu nedenle çalışanlarımızın yönetim süreçlerine katılım sağladığı,
onların istek ve taleplerini yanıtlayan ve personelin sürekli gelişimine katkı sağlayacak eğitim ve
etkinlikler düzenleyen, üstün performansı ödüllendiren çağdaş bir insan kaynakları yönetimini
işleteceğiz.
4.4.7 Haberleşme Politikası
Üyelerimizin, il ve ülke bünyesinde iş olanakları ve pazar araştırmaları dahil, hazırlanmış ekonomik
raporlar, iş istatistikleri, faaliyet raporları, dergi, bülten, arşiv, web gibi bilgi sistemlerinde genel ve
kurumun ürettiği bilgilerine kolayca ulaşılabilirliği sağlayacağız. Özellikle bunun için üyelerimizin
tercih ettiği haberleşme ve iletişim yöntemlerini kullanacak ve teknolojinin gerektirdiği her türlü
haberleşme ve iletişim olanaklarını kullanarak, yazılı, görsel ve sosyal medyadan yararlanacağız.
4.4.8 Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Politikası
Başta bilgi güvenliği olmak üzere, gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerini kurumun amaç, hedef ve
stratejilerine hizmet edecek şekilde kullanarak üyelerine ulaştıran, kendini bu konuda sürekli
iyileştiren bir oda olmak, bilgi iletişim teknolojileri Politikası olarak benimsemiştir.
44