Page 7 - STRATEJİK PLAN (2019-2022)
P. 7
STRATEJİK PLAN 2019 - 2022
1. STRATEJİK PLAN SÜRECİ
1.1. Stratejik Plan Esasları
1.1.1 Stratejik Planlama Çerçevesi
2019-2022 yıllarını kapsayan Iğdır TSO (Iğdır Ticaret ve Sanayi Odası) stratejik planının
hazırlanmasında TOBB Odalar ve Borsalar için Akreditasyon Kılavuzu esas alınmıştır. Stratejik
Planın oluşturulması aşamasında MB Eğitim ve Danışmanlık firması danışmanları ile işbirliği
yapılmıştır.
Iğdır Ticaret ve Sanayi Odası stratejik plan hazırlama çalışmaları sırasında aşağıdaki kaynaklar
girdi olarak kullanılmıştır.
• TOBB Çalışmaları
• TOBB Akreditasyon Kurulu Yayınları
• Serhat Kalkınma Ajansı Çalışmaları
• Iğdır Valiliği Analiz ve Raporları
• Iğdır Ticaret ve Sanayi Odası Yayınları
• Iğdır Ticaret ve Sanayi Odası Kalite El Kitabı
• Iğdır Ticaret ve Sanayi Odası İç Yönergesi
• Iğdır Ticaret ve Sanayi Odası Meclisi, Yönetim Kurulu ve Personeli
• Iğdır Ticaret ve Sanayi Odası Paydaşları
1.1.2. Stratejik Planlama Süreci
Iğdır Ticaret ve Sanayi Odası’nda uygulanan stratejik planlama çalışmasının aşamaları
sırasıyla aşağıdaki gibidir:
Stratejik Planlama eğitimi,
Stratejik Planda kullanılacak dokümanların oluşturulması,
İç ve dış paydaşların belirlenmesi, görüş ve önerilerin alınması,
Oda GZFT (Güçlü Yanlar, Zayıf Yanlar, Fırsatlar, Tehditler) analizinin yapılması,
Stratejik amaç ve hedeflerin belirlenmesi,
Kurumsal Performans Sistemi’nin oluşturulması,
Stratejik Planlama sürecinin ilk aşamasında; Iğdır Ticaret ve Sanayi Odası’nın stratejik
planlama ekibine “Stratejik Planlamada Temel Kavramlar” eğitimi, ikinci aşamasında; Odada
çalışan tüm personele “Stratejik Planlama Süreçlerine yönelik farkındalık eğitimi verilmiştir.
Üçüncü aşamada, tüm Oda personeline, meclis üyelerine, yönetim kurulu üyelerine, disiplin
kurulu üyelerine Stratejik Planlama Eğitimi” verilmiştir ve son aşamasında ise diğer üyelerine
“Üye Memnuniyet Anketi” yaparak elde ettiği sonuçları stratejik amaçlarla doğrulayarak
plana aktarmıştır.
Stratejik Planın en önemli unsurlarından biri olan katılımcılığın sağlanması için, önce Yönetim
Kurulu Üyeleri, Meclis Üyeleri ve çalışanların katılımı ile “GZFT Analizi” gerçekleştirilmiştir.
6