Page 30 - STRATEJİK PLAN (2019-2022)
P. 30
STRATEJİK PLAN 2019 - 2022
3.6 oda Süreçleri Analizi
Tablo 4.Oda Süreçleri Analizi
Ana Alt Süreçler Faaliyetler
Süreçler Oda/ Borsa Mevzuatı
YÖNETSEL SÜREÇLER Yönetime Sistemsel Stratejik Beyanlar ve Politikalar
AİK, İş Planlaması ve Yönetimi
Yaklaşım
Politika ve Temsil Faaliyetleri
Stratejik Plan
Tescil (Alım, Satım ve İhracat)
Operasyonel
TEMEL SÜREÇLER Taktik Hizmetler “Belge” Hazırlama -Onaylama
Üye Sicili / Muamelat İşlemleri
Hizmetler
Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri
Politika temsil faaliyetleri
Lobicilik faaliyetleri
Üye İlişkileri
İletişim Ağı
İş Geliştirme ve Eğitim
ISO 9001 KYS ve TOBB Oda/Borsa Akreditasyon sistemi
DESTEK SÜREÇLER Stratejik Destek Haberleşme ve Yayınların Yönetimi, Bilişim Teknolojileri
Yönetimi
Faaliyetleri
Ekonomik ve İş İstatistikleri
İş Planlaması ve Yönetimi
Oda/Borsa Mevzuatı
Klasik Destek Uluslararası Ticaret Yönetimi
Hizmetleri Mali İşler
Altyapı Bilgi İşlem Teknolojileri, Basın Yayın
KAYNAKLAR Mevzuat Kaynağı Mali Yönetim
İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları
Mali Kaynaklar
Oda/Borsa Mevzuatı
Bilgi, Destek ve Danışmanlık
Bilgi Kaynağı
Araştırma & Geliştirme Planlaması
3.7 Süreç Yönetimi
Odanın hazırlamış olduğu bu dört yıllık Stratejik Plan, türetilmiş yıllık iş/eylem planları ile
hayata geçirilecektir. Yine ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ile TOBB Akreditasyon
Sisteminin entegre edilmiş ve gelecek hedeflere ulaşılması için en önemli dokümanıdır.
Uygulama aşamasında entegre bir işletim sistemi için süreçler (proses) belirlenmiş ve proses
kartları ile çalışılmaktadır. Yani odanın hizmetleri ile ilgili birçok süreci bulunmaktadır. Oda
süreçleri daha önceki planlama sürecinde kaplumbağa modeli kullanılarak oluşturulmuştur.
Yeni planda ise risk temelli bir yaklaşım sergilenerek Süreç (Proses) kartları oluşturulmuştur.
Her bir bölümün gerçekleştirdiği faaliyetler bu süreçlerde yer almaktadır. Süreçlerin tamamı
ise risk bazlı süreç kartları ile beraber oluşturulmuştur.
29