Page 82 - STRATEJİK PLAN (2019-2022)
P. 82
STRATEJİK PLAN 2019 - 2022
7. STRATEJİK PLANIN YILLARA GÖRE İLERLEMELERİ VE İŞ/ EYLEM PLANI
Hazırlanan Stratejik Plan 2019-2022 yıllarını kapsamaktadır. Plan her yıl AİK, Yönetim Kurulu
ve Meclis tarafından gözden geçirilerek gerekli revizyonlar yapılacaktır.2020 yılında tüm
dünyayı etkisi altına alan Covit 19 salgını sonrası stratejik planımızın revize edilmesine karar
verilmiştir.
Odamız belirlediği stratejik amaçlar ve bu amaçları gerçekleştirmek için ortaya koyduğu alt
stratejik hedeflerin bütünsel bir yapıda olduğunun farkındadır.
Her hedef planda verilen performans göstergeleri ile başarılmak ve gözden geçirmeler
sırasında gerçekçi yaklaşım için veriler kullanılmak durumundadır.
Her hedef performans göstergeleri yıllık hedeflere ve bu hedefler için ayrılan bütçeler ile
Stratejik Plan Yıllık İş Planları ile hayat bulacaktır.
Kısaca; bu stratejik plan 2019-2022 yılı İş Planları ile başarılacak, genel plan revizyona
uğramadıkça, hedeflerde yıllara göre eylem durumuna göre gözden geçirilecektir. Dediğimiz
gibi Yıllık İş Planları bu planın gerçekleşme durumunu içerir faaliyetlerden ibarettir.
Her yılı için hazırlanacak İş Planları bu planın ekidir.
8. İZLEME VE DEĞERLENDİRME
Çevresel değişimin baş döndüren bir hızla yaşandığı günümüz dünyası, iş yaşamındaki
dinamikleri de etkilemiş ve alışılagelmiş pek çok iş yapış şeklini kullanım dışı bırakmıştır. Her
yönüyle asimetrik gelişen fırsat ve tehditlere karşı organizasyonlar daha esnek, daha hızlı ve
daha etkin olmak durumunda kalmışlar, yeni iş formlarına ayak uydurabilmek için yeni
yöntem ve teknik arayışına girmişlerdir.
Üyeleri ve kurumsal gelişimi ile hızlı değişen çevresel şartları yakından takip eden Odamız,
bölge ekonomisindeki öncü kurum olma vizyonu sadece bugünü değil geleceği de
planlamanın gerekliliğini hissetmiş, stratejik planlama ve yönetim sürecini TOBB akreditasyon
sistemi şartlarından olmasını da fırsat bilerek bünyesinde başlatmıştır.
Stratejik Plan dokümanında sıralı başlıklar altında verilmiş uygulama adımlarını dikkatle
geçmiş, planın genelinden de anlaşılacağı üzere sadece kendi görev alanı ile ilgili değil aynı
zamanda bölgeselde bir dizi açılım yapmıştır. Bölgenin duyduğu makro gelişim ile ilgili ihtiyacı
hissetmiş, farklı alanlarda farklı paydaş gruplarının katılımıyla gerçekleşebilecek projelerin
hayata geçirilmesinde de sorumluluk üstleneceğini beyan etmiştir.
Iğdır Ticaret Ve Sanayi Odası Stratejik Planında, stratejik amaç alanlarını belirlerken bölgenin
özelliklerini dikkate almış, başta üyeleri olmak üzere bölgesel gelişimin nasıl olabileceği
üzerinde durmuş ve üç ana başlıkta yol haritasını çizmiştir.
Misyon ve vizyonunda vurgu yaptığı gibi özellikle Stratejik Planında TOBB Akreditasyon
Standardının tüm çalışmaları içeren bir kılavuz olması nedeni ile bu standardın maddelerini
esas almıştır.
“TEMEL AMAÇ-1. ITSO KURUMSAL GELİŞİMİNİ SÜREKLİ KILMAK” başlığı altında odanın kurumsal
yeterlilikleri incelemiş, bölgesinin kalkınması için kurumsal olgunluğa ulaşmanın bilinciyle
Odanın izleyeceği yol haritasını bu stratejik amacında belirlemiştir. Tam olarak görev
alanında değilse de kurumsal kimliği ve üyeleri bazında etki edebileceği tüm noktalarda bu
stratejik amacın hayata geçirilmesi için çaba sarf edecektir.
Son olarak Oda stratejik planda belirtilen ilerlemeyi ancak üyelerinin güçlenmesi, gelişimi ve
rekabet olanakları geniş bir yapılanmayla hayata geçirebileceğinin farkındadır. Oda, kendi
vereceği hizmetlerde gelişimi ile ilgili amaç ve hedefleri de
“TEMEL AMAÇ 2. İLİN VE ÜYELERİN EKONOMİK GELİŞİMİNE KATKI SAĞLAMAK” stratejik amacında
belirlemiştir. Bu amaç hedeflerinde, İlin ve kendi ekonomik altyapısının zayıflığını ve
üyelerinin kurumsal konumunu bildiği için üyelere öncü olmayı detaylı bir şekilde belirtmiştir.
60