Page 82 - STRATEJİK PLAN (2019-2022)
P. 82

STRATEJİK PLAN 2019 - 2022



               7.  STRATEJİK PLANIN YILLARA GÖRE İLERLEMELERİ VE İŞ/ EYLEM PLANI
               Hazırlanan Stratejik Plan 2019-2022 yıllarını kapsamaktadır. Plan her yıl AİK, Yönetim Kurulu
               ve  Meclis  tarafından  gözden  geçirilerek  gerekli  revizyonlar  yapılacaktır.2020  yılında  tüm
               dünyayı etkisi altına alan Covit 19  salgını sonrası stratejik planımızın revize edilmesine karar
               verilmiştir.
               Odamız belirlediği stratejik amaçlar ve bu amaçları gerçekleştirmek için ortaya koyduğu alt
               stratejik hedeflerin bütünsel bir yapıda olduğunun farkındadır.
               Her  hedef  planda  verilen  performans  göstergeleri  ile  başarılmak  ve  gözden  geçirmeler
               sırasında gerçekçi yaklaşım için veriler kullanılmak durumundadır.
               Her  hedef  performans  göstergeleri  yıllık  hedeflere  ve  bu  hedefler  için  ayrılan  bütçeler  ile
               Stratejik Plan Yıllık İş Planları ile hayat bulacaktır.
               Kısaca;  bu  stratejik  plan  2019-2022  yılı  İş  Planları  ile  başarılacak,  genel  plan  revizyona
               uğramadıkça, hedeflerde yıllara göre eylem durumuna göre gözden geçirilecektir. Dediğimiz
               gibi Yıllık İş Planları bu planın gerçekleşme durumunu içerir faaliyetlerden ibarettir.
               Her yılı için hazırlanacak İş Planları bu planın ekidir.

               8.  İZLEME VE DEĞERLENDİRME
               Çevresel  değişimin  baş  döndüren  bir  hızla  yaşandığı  günümüz  dünyası,  iş  yaşamındaki
               dinamikleri de etkilemiş ve alışılagelmiş pek çok iş yapış şeklini kullanım dışı bırakmıştır. Her
               yönüyle asimetrik gelişen fırsat ve tehditlere karşı organizasyonlar daha esnek, daha hızlı ve
               daha  etkin  olmak  durumunda  kalmışlar,  yeni  iş  formlarına  ayak  uydurabilmek  için  yeni
               yöntem ve teknik arayışına girmişlerdir.
               Üyeleri ve kurumsal gelişimi ile hızlı değişen çevresel şartları yakından takip eden Odamız,
               bölge  ekonomisindeki  öncü  kurum  olma  vizyonu  sadece  bugünü  değil  geleceği  de
               planlamanın gerekliliğini hissetmiş, stratejik planlama ve yönetim sürecini TOBB akreditasyon
               sistemi şartlarından olmasını da fırsat bilerek bünyesinde başlatmıştır.
               Stratejik  Plan  dokümanında  sıralı  başlıklar  altında  verilmiş  uygulama  adımlarını  dikkatle
               geçmiş, planın genelinden de anlaşılacağı üzere sadece kendi görev alanı ile ilgili değil aynı
               zamanda bölgeselde bir dizi açılım yapmıştır. Bölgenin duyduğu makro gelişim ile ilgili ihtiyacı
               hissetmiş,  farklı  alanlarda  farklı  paydaş  gruplarının  katılımıyla  gerçekleşebilecek  projelerin
               hayata geçirilmesinde de sorumluluk üstleneceğini beyan etmiştir.
               Iğdır Ticaret Ve Sanayi Odası Stratejik Planında, stratejik amaç alanlarını belirlerken bölgenin
               özelliklerini  dikkate  almış,  başta  üyeleri  olmak  üzere  bölgesel  gelişimin  nasıl  olabileceği
               üzerinde durmuş ve üç ana başlıkta yol haritasını çizmiştir.
               Misyon  ve  vizyonunda  vurgu  yaptığı  gibi  özellikle  Stratejik  Planında  TOBB  Akreditasyon
               Standardının tüm çalışmaları içeren bir kılavuz olması nedeni ile bu standardın maddelerini
               esas almıştır.
               “TEMEL  AMAÇ-1.  ITSO  KURUMSAL  GELİŞİMİNİ  SÜREKLİ  KILMAK”  başlığı  altında  odanın  kurumsal
               yeterlilikleri  incelemiş,  bölgesinin  kalkınması  için  kurumsal  olgunluğa  ulaşmanın  bilinciyle
               Odanın  izleyeceği  yol  haritasını  bu  stratejik  amacında  belirlemiştir.  Tam  olarak  görev
               alanında değilse de kurumsal kimliği ve üyeleri bazında etki edebileceği tüm noktalarda bu
               stratejik amacın hayata geçirilmesi için çaba sarf edecektir.
               Son olarak Oda stratejik planda belirtilen ilerlemeyi ancak üyelerinin güçlenmesi, gelişimi ve
               rekabet olanakları geniş bir yapılanmayla hayata geçirebileceğinin farkındadır. Oda, kendi
               vereceği hizmetlerde gelişimi ile ilgili amaç ve hedefleri de
                “TEMEL AMAÇ 2. İLİN VE ÜYELERİN EKONOMİK GELİŞİMİNE KATKI SAĞLAMAK” stratejik amacında
               belirlemiştir. Bu amaç hedeflerinde, İlin ve kendi ekonomik altyapısının zayıflığını ve
               üyelerinin kurumsal konumunu bildiği için üyelere öncü olmayı detaylı bir şekilde belirtmiştir.


                                                                                                           60
   77   78   79   80   81   82