Page 50 - IĞDIR İLİ COĞRAFİ İŞARET STRATEJİSİ ARAŞTIRMA RAPORU 2011
P. 50
KAYNAKLAR
Babcock, A.B. ve Clemens, R. (2004). Geographical Indications and Property Rights: Protecting Value-Added
Agricultural Products, Midwest Agribusiness Trade Researchand Information Center (MATRIC) Publications , Iowa State
University.
Bekar, M., Gülpınar Sekban, D. Ü. (2018). Kentlerin Zihinde Bıraktığı İzler: Trabzon Örneği. Journal Of International
Social Research, 11(58).
Correa, C. (2002), European Commission, Public Opinion, http://ec.europa.eu/public_opinion/index_en.htm,
Demir, (2020). Coğrafi İşaretlerin Sosyo Ekonomik Etkileri, Uzmanlık Tezi. T.C. Türk Patent Ve Marka Kurumu Coğrafi
İşaretler Dairesi Başkanlığı. Ankara.
Demirkan Delice, Ş. (2016). Coğrafi İşaretli Ürünlere Yönelik Pazarlama Stratejileri, T.C. Türk Patent Enstitüsü
Markalar Dairesi Başkanlığı, Uzmanlık Tezi. Ankara.
Dogan, B., Gokovali, U. (2012). Geographical indications: the aspects of rural development and marketing through
the traditional products. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 62, 761-765.
DOKA, (2019). Doğu Karadeniz Coğrafi İşaret Stratejisi Araştırma Raporu ve 2020-2022 Eylem Planı,
https://www.kalkinmakutuphanesi.gov.tr/dokuman/dogu-karadeniz-cografi-isaret-stratejisi-arastirma-raporu-ve-2020-
2022-eylem-plani/1474
Doğan, B. (2015). COĞRAFİ İŞARET KORUMASININ GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELER İÇİN ÖNEMİ. Social Sciences, 10(2),
58-75.
Doğanlı, B. (2020) Coğrafi İşaret, Markalaşma Ve Kırsal Turizm İlişkileri. İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 525-
541.
FAO, (2018). The Food and Agriculture Organization. (FAO)http://www.fao.org/faostat/en/#data/QC/visualize
Güneroğlu, N., Bekar, M. (2017). Dönüşüm ve Kimlik Kavramı: Trabzon Örneği. Kastamonu Üniversitesi Orman
Fakültesi Dergisi, 17(4), 580-593
Iğdır Tarımsal Yatırım Rehberi 2019,
https://www.tarimorman.gov.tr/SGB/TARYAT/Belgeler/il_yatirim_rehberleri/igdir.pdf
Kan, M. (2011). Yerel Düzeyde Ekonomik Kalkınmada Coğrafi İşaretlerin Kullanımı ve Etkisi: Akşehir Kirazı
Araştırması, Doktora Tezi.
Kan, M., Gülbuçuk, B. Küçükçongar, M. (2012). Coğrafi İşaretlerin Kırsal Turizmde Kullanılma Olanakları. Kmü Sosyal
Ve Ekonomı K Araştırmalar Dergı Si. 14 (22),
Keleş, Ruşen (2005), “Kent Ve Kültür Üzerine”, Mülkiye Dergisi, 29(246): 9-18.
Orhan, A. (2010). Yerel Değerlerin Turizm Ürününe Dönüştürülmesinde" Coğrafi İşaretlerin" Kullanımı: İzmit
Pişmaniyesi Örneği. Anatolia: Turizm Arastirmalari Dergisi, 21(2).
Passeri, S., (2006). International Legal Protection Of Geographical Indications: European And Asian Experiences,
Ecap Iı, Thailand, 21 April 2006.
Schneider Kelemci, Gülpınar Ve Ceritoğlu, A. Bahar (2010). “Yöresel Ürün İmajının Tüketici Satınalma Davranışı Ve
Yüksek Fiyat Ödeme Eğilimi Üzerindeki Etkisi- İstanbul İlinde Bir Uygulama”, Pazarlama Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi,
6, 29-52
Şahin, G., (2013). Coğrafi İşaretlerin Önemi Ve Vize (Kırklareli)’ Nin Coğrafi İşaretleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi 15, 23-37.
Servet, H., Yayla, N., Çeviş, İ. (2020). Coğrafi İşaretli Ürünlerin İhracata Dayalı Kalkınma Potansiyeli: Denizli
Örneği. Ege Coğrafya Dergisi, 29(1), 107-123.
ŞentürK, B. (2011), “Coğrafi İşaretlerin Ekonomik Etkileri: Mikro ve Makro Açıdan Bir Değerlendirme”, Muğla
Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Tepe, S. (2008), Coğrafi İşaretlerin Ekonomik Etkileri, T.C. Türk Patent Enstitüsü Markalar Dairesi Başkanlığı,
Uzmanlık Tezi.
TÜBİVES, 2021. http://www.tubives.com/ (erişim 19.01.2021)
Türk Patent, 2020. Coğrafi İşaret Ve Geleneksel Ürün Adı Broşürü.
https://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/resources/temp/D03D0436-30EA-42A9-9186-496221F2BE0D.pdf
Polat, E. (2017). Turizm ve Coğrafi Işaretleme: Balikesir Örneği. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar
Dergisi, 1(1), 17-31.
TÜİK,2020 https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=tarim-111&dil=1
TÜİK,2021a. Örtü altı tarım alanı. https://cip.tuik.gov.tr/# (erişim 24.01.2021).
46